ALADAĞLAR - YILDIZBAŞI ZİRVE Faaliyet Raporu

Detaylar :

Rota Güzergâhı Mümtaz Çankaya Dağ evi-Arpalık mevkii-Oba yeri
Yıldızbaşı / Yıldızbatı Zirve
Kamp Alanı Oba Yeri (Su mevcut)
Faaliyet Süresi 9,5 Saat
Yıldızbaşı Zirve 3454 metre
Yıldızbatı Zirve 3300 metre
Malzemeler Kask
Kamp Malzemeleri Çadır, Uyku Tulumu, Mat, Kamp Mutfak Gereçleri, Kafa lambası, Baton

18 Temmuz günü sabah Mümtaz Çankaya dağ evinden araçla arpalık alanına yola çıktık. Arpalıktan 1950m’den irtifa alınarak Teke pınarını geçerek oba yeri mevkiine vardık. 19 Temmuz günü Dipsiz göl mevkiinden 2800m’den irtifa alarak Güney sırt rotasından Yıldızbaş’ı 3454m Güneydoğu yönündeki çarşaktan iniş yapılıp sağdan tekrar yükselerek Yıldızbatı zirvesi klasik rotası olan Güney çarşaktan 3300m zirveye ulaştık. Zirveden oba yeri kamp alanına iniş dönüş yaptık.

Saat 08.30’da Arpalıktan, kamp kuracağımız yere (Obayeri) doğru yola çıktık. Sol tarafımızda Cimbar kanyonunun muhteşem görüntüsü ile ilerledik. Teke pınarı mevkiine vardığımızda 15 dakika mola verdikten sonra sağımızda kalan Küçük Demirkazık’ın Kuzey yüzü manzarası eşliğinde yolumuza devam ettik. Yaklaşık 11:30 gibi kamp alanımız olan Oba yerine varmıştık ve 6,6 km yol yürümüştük. Çadırlarımızı kurduk ve bir şeyler atıştırdıktan sonra daha gün ortası olduğu için Davlumbaz zirvesi yapmaya karar verdik. (3437m) Akşam 19:30 gibi kamp alanına varabildik ve yarın yapacağımız zirveler için çadırlarımıza geçerek hazırlık yaptık.

Sabah 04:00’da uyandık. Kahvaltı sonrası kask ve kafa lambalarımız takılı olarak Yıldızbaş’ı zirveye doğru yola koyulduk. Dipsiz göl mevkii Güney sırtı rotasından ilerleyip, yaklaşık 2,5 km yürüyerek, saat 08:45’te Yıldızbaş’ı zirveye ulaştık. (3454m)

Etrafımızdaki muhteşem manzaralı Dipsiz gölü seyir ve fotoğraf çekimi sonrası saat 09:00’da Güneydoğu çarşaktan inişe geçtik. Sağ tarafta Yıldızbatı zirveye geçiş için Sarıkaya’nın etrafından alttan dolaşarak Güney sırtı çarşak rotasından yükselişe geçip, yaklaşık 1,5 km yürüyerek 10:30’da Yıldızbatı zirveye vardık. Buradan Çağalınbaşı, Beşparmak, Kocasarp zirveleri, Dipsiz göl ve Büyük Demirkazığın eşsiz güzellikteki görünüşlerini seyir eğledik. Fotoğraflarımızı çektikten sonra kampa doğru inişe geçtik.

Saat 13:30’da kamp alanına vardık. (Yıldızbatı zirveden Oba yerine yaklaşık 2km yürüdük) Çadırlarımızı toplayarak saat 15:15 gibi kamp yükü ile hareket ettik. Cimbar vadisi kanyonuna birinci koldan giriş yaparak iniş için ilerledik. (Kamp yükü ile vadiden iniş bizi epey yormuştu) Oba yerinden başlayarak yaklaşık 11,5 km yürüyüş sonunda 19:30 gibi Mümtaz Çankaya dağ evine vardık. Oradaki arkadaşlarla vedalaştıktan sonra saat 20:30’da aracımızla İstanbul’a doğru harekete geçtik.

Sabaha karşı 03:30 gibi İstanbul’a giriş yaptık. Bizler için çok keyifli ilklerle dolu unutulmayacak anların yaşandığı bir faaliyet oldu. Bütün ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyor ve kutluyorum.